Blog

coaching executive, biznes coaching

14 Paź Executive coaching. People don’t leave companies, they leave managers.

Jak to się dzieje, że wartościowi pracownicy odchodzą z firmy? Jaką rolę w tym wszystkim ma komunikacja? Czemu jest to jeden z ważniejszych obszarów w executive coaching?  W swojej książce „7 nawyków skutecznego działania” Stephen Covey używa terminu "emocjonalne konta bankowego." Covey mówi, że każdy człowiek posiada konto, na które dokonywane są płatności jak i wypłacane są fundusze. Płatnością jest uznanie, pochwała, dotrzymanie słowa, zrozumienie, pomoc w trudnej sytuacji, życzliwość, itp. Wypłaty często są odwrotnością płatności - bezpodstawna krytyka, brak uważności, przerywanie, brak wsparcia, podejście – masz to zrobić, złamana obietnica, brak zrozumienia. Stan konta, tak jak we wszystkich bankach, zależy od relacji między wpłatami i wypłatami. W sytuacji, gdy manager nie ma wystarczających umiejętności komunikacyjnych, zarządza zespołem w sposób autorytatywny, czysto zadaniowy tworzy się debet na koncie. Dobra rozmowa to wpłata na emocjonalne konto bankowe pracownika. Długotrwały brak rozmowy to wypłata środków. Odwołanie czy kolejne przełożenie rozmowy przez kolejne ważniejsze zadania powodują utratę relacji z podwładnymi a co za tym idzie utratę kontroli nad ich bankowymi zasobami. Praca na kredycie emocjonalnym nie daje satysfakcji, staje się ciężka, nieprzyjemna, brakuje chęci i motywacji - rozpoczyna się proces wypalenia zawodowego. Stąd już o krok do decyzji o zmianie pracodawcy.Efektywna komunikacja Pracując z managerami średniego (coaching kompetencji managerskich) czy wyższego szczebla ( executive coaching ) często poruszany jest temat motywacji zawodowej, efektywności działania czy rodzaju komunikacji w roli zarządzania zespołem oraz budowania relacji z pracownikami. Jest to najczęściej gorący temat, w sytuacji gdy jakiś pracownik postanawia opuścić firmę – ważny bo bolesny (zespół znajduje się w trudnej sytuacji organizacyjnej– braku rąk do pracy). Eksplorując różne obszary managerowi uważają, że komunikacja pionowa jak i pozioma w ich organizacji jest wystarczająco dobra . Bardzo często słyszę podobne zdanie:„Ludzie przychodzą i odchodzą a tych najlepszych – wiadomo, ciężko utrzymać. Konkurencja o nich wie i ich podkupuje. Cholernie szkoda, ale taka jest sytuacja.”Na moje pytanie, co Ciebie motywuje do pracy i czy tez zmieniłbyś firmę, przy lepszej ofercie finansowej, w odpowiedzi słyszę: „Nie, ponieważ dla mnie ważne w pracy jest….” I tutaj manager zaczyna mówić językiem wartości, które daje mu praca. Pojawia się sporo z Coveya, a stan emocjonalnego konta najczęściej jest na sporym plusie - a im ważniejsze czy trudniejsze obszary, którymi zajmuje się manager tym sukcesy obficiej nagradzają. To jest miejsce od którego już jest o krok od zrozumienia, jednej z możliwych i bardzo ważnych przyczyn odejścia pracownika. Potężnego debetu na koncie emocjonalnym. Dlatego też, elementem executive coaching (jak i coachingu kompetencji managerskich) jest praca nad efektywną komunikacją, dbanie o relacje i zmiana sposobu zarządzania zespołem czy firmą. Efektywny manager Efektywnie komunikujący się manager, potrafi zarówno udzielić prawidłowo skonstruowanej informacji zwrotnej jak i samemu ją przyjąć. Możliwość udzielenia przez podwładnego feedbacku daje możliwość do rozwoju osobistego i zawodowego managera, ale również wzmacnia relacje w pracy przy jednoczesnej wpłacie dużego kapitału na emocjonalne konto pracownika (!). Efektywnie komunikujący się manager korzysta z umiejętności i narzędzi coachingowych w celu motywowania, poszerzania perspektywy jak i rozwijania potencjału swoich podwładnychPoniżej w kilku punktach mała ściąga efektywnej komunikacji zawierającej elementy coachingowe :Słuchaj tak aby zrozumieć. To jest nie tylko najlepszym sposobem, aby dowiedzieć się więcej, ale także mieć rzeczywisty związek z podwładnymi. Bycie zrozumianym przez przełożonego daje ogromny kapitał Zadawaj „mocne coachingowe pytania" (krótkie pytania otwarte, zmieniające i poszerzające perspektywę, pytania o „naj-”ważniejsze/trudniejsze/etc..). Dąż do zrozumienia opinii. Pytaj o fakty, przykłady i historie, które przedstawiają informacje zwrotne. Podsumowuj i odzwierciedlaj to co słyszysz. Wtedy masz pewność, że mówicie i rozumiecie to samo. Nie oceniaj. Masz okazję dowiedzieć się co Twój pracownik sadzi o firmie, zespole i o Tobie oraz jak Twoje działania są interpretowane. Od Ciebie będzie zależeć co zrobisz z tą wiedzą.  Manager, od którego pracownicy nie chcą odchodzić to taki, który dba o konto bankowe jak i emocjonalne swoich pracowników.  Takiego szefa Wam życzę ;)Pozdrawiam serdecznieKrzysztof ...

Read More
Biznes coaching

30 Wrz Biznes coacha – czyli jak przejść na swoje

Biznes coacha Do napisania tego tekstu, zainspirował mnie Marcin Iwuć, który na swoim blogu umieścił świetny tekst Rzucić etat i przejść na swoje. Jest to zestaw porad na co zwracać uwagę i jak się przygotować do przejścia na własną działalność. Praktycznie zgadzam się z każdym słowem, które zostało napisane, sam przeszedłem tę drogę. Po 15stu latach odejście z korporacji (a dokładnie z Mordoru) i rozpoczęcie nowej ścieżki życia nie jest łatwe, proste a czyha bardzo dużo niebezpieczeństw - szczególnie na początku tej niesamowitej przygody.Z mojej perspektywy, uważam, że kilka obszarów powinno być potraktowane jeszcze bardziej radykalnie - tylko i wyłącznie dla bezpieczeństwa własnego biznesu.Główne tezy Marcina to:Motywacja Przede wszystkim taka decyzja nie może być wyłącznie wynikiem „ucieczki od czegoś” Motywacja zewnątrz-sterowna (ucieczka przed czymś/kimś) do działania to nie jest najlepsze rozwiązanie. Taka motywacja jest najczęściej krótkotrwałym ogniem, który z braku wewnętrznego paliwa szybko się wypali. Prawdziwy powód rozpoczęcia nowego rozdziału to "chciejstwo", chęć i potrzeba stworzenia czegoś nowego, czegoś co będzie wynikać z Twoich wewnętrznych potrzeb. Taka motywacja (motywacja wewnętrzna) da Ci siłę gdy przyjdzie kryzys, da Ci ogromną radość i napełni akumulatory przy pierwszym małym sukcesie. Na tym paliwie zajdziesz naprawdę daleko.Proces przygotowania Nie rzucaj pracy od razu. Najpierw: spłać długi, zbuduj poduszkę finansową, codzienni pracuj nad biznesem, zapewnij wsparcie swojej połówki, wszystko dokładnie przelicz To co mogę dodać z własnej perspektywy (elementy które były istotne dla mnie projektując biznes coacha ):poduszka finansowa powinna być przygotowana na minimum półtora roku. Wchodząc na nieznany sobie rynek (póki pracujesz w korpo a swojego nowego biznesu próbujesz - to w mojej ocenie nie do końca znasz rynek ) nie jesteś w stanie przewidzieć wszystkich wydatków - mogą pojawić się np ciekawe marketingowe okazje, na które możesz potrzebować sporego nakładu finansowego a zwrot z inwestycji nastąpi np nie wcześniej za pół roku. przeliczając wszystko dokładnie załóż też bufor bezpieczeństwa na niespodziewane wydatki (np popsuje Ci się lodówka a trzy dni później trzeba będzie oddać samochód do warsztatu  - jak to miało u mnie miejsce) wszystkie możliwe kursy, szkolenia, uzupełnienie wiedzy zrób dziś. Nie czekaj aż jutro będziesz na swoim. Wiedza specjalistyczna podniesie Twoją konkurencyjność na rynku ale będzie przydatna także podczas tworzenia biznesplanu (wracam do znajomości rynku) przygotuj się merytorycznie z rożnych obszarów wiedzy np  marketingowo: zrób stronę, zrób wizytówki, dowiedz się kim będzie Twój Klient, jak do niego dotrzesz, jak dużo będziesz musiał wydać na pozyskanie jednego Klienta; co z back office - czy będziesz zlecał prowadzenie księgowości czy może lepiej nauczyć się tego samemu? nie bazuj na tym, że kogoś znasz i ktoś Ci pomoże. Bądź realistą, zakładaj że biznes będziesz prowadzić samemu, a jak ktoś Ci pomoże - będzie to dodatkowe wsparcie  Jesteś na swoim Masz wszystko przygotowane, wizytówki jeszcze pachną farbą, program pocztowy radośnie świeci na monitorze...

Read More
Profesjonalny coaching

07 Sie Kilka informacji od International Coaching Federation

Witam serdecznie,Poniżej zamieszczam kilka informacji dotyczących profesjonalnego coachingu, zgodnego ze standardami  International Coaching Federation Kodeks Etyki ICF Chciałbym poinformować wszystkich, że ulega zmianie Kodeks Etyki ICF. Aktualna wersja jest dostępna na stronach ICF Global. Prawdopodobnie w ciągu najbliższych dwóch-trzech tygodni pojawi się wersja w języku polskim. Zmianie ulegają również zapisy w Wizji i Misji organizacji  2015 Global Coaching Survey ICF wraz z PricewaterhouseCoopers (PwC) rozpoczęło badanie coachingu. Poprzednie fale miały miejsce w 2007 oraz 2011 roku. W badaniu uczestniczą wszyscy coachowie zrzeszeni w ICF. W ostatnim badaniu wzięło udział ponad 12 000 coachów ze 17 krajów ( w tym z Polski).  W tegorocznym badaniu Polska ma szanse otrzymać raport dotyczący tylko i wyłącznie naszego kraju, co jest bardzo realne - warunek minimum 100 wypełnionych ankiet. Na dzień dzisiejszy jest ich ponad 40 ( w tym już moja wypełniona) - do zakończenia badań jest jeszcze chwilka. trzymam kciuki!  pozdrawiam serdecznieKrzysztof ...

Read More
Coaching Konferencja

28 Lip Konferencja coachingowa: EMCC Bridging the Gap Between Research & Practise

Konferencja coachingowa: Bridging the Gap Between Research & Practise W czerwcu miałem przyjemność uczestniczyć w konferencji pod egidą EMCC: „5th Annual Mentoring & Coaching Reaserch Conference : Bridging the Gap Between Research & Practise”. Praktycznie każdy z warsztatów czy wykładów poświęcony był głównemu zagadnieniu konferencji, ukazując ścisłe powiązanie coachingu z nauką, mierzalnością i efektywnością. Głównymi gośćmi konferencji byli Dr Otto Laske (temat wykładu: „What coaches should want to know about their clients”) oraz Wojciech Eichelberger („Are we fully aware of possibilities and boundaries?”). Dzień 1 Konferencja rozpoczęła się (zgodnie z konstruktem Hitchcocka od trzęsienia ziemi) świetnym trzy i półgodzinnym warsztatem z poziomu MasterClass, prowadzonym przez prezesa EMCC Polska – Przemysława Duchniewicza („Anxiety recognition and regulation in the coach-coachee relationship”). Kolejny wykład to Instytut Gaussa - Dariusz Ambroziak, Victor Wekselberg („Coaching goals based on deep psychological diagnosis and organisational diagnosis can significantly raise the chance of changing certain habits in 6 to 8 weeks”). Wykład dr Stephena Bardena (“Top leaders’ experiences of learning”) zakończył dzień pierwszy konferencji. Dzień 2 Drugi dzień rozpoczął się od panelu dyskusyjnego prowadzonego przez Po Lindvall’a szefa EMCC Research WorkGroups (“There are several identified gaps between practice and research, how do we bridge those gaps?”), następnie wybrałem się na warsztaty do Mauricio Galeano (“How new integrative approaches in coaching are generating positive evidence based outcomes: Lessons learned from Personal Consultancy and Positive Psychology Coaching”) oraz Mirosławy Huflejt-Łukasik ( “Coaching as a tool of managerial competencies: factors of the success”). Wystąpienie Wojciecha Eichelbergera zakończyło konferencję.Moje wnioski po konferencji : aktualnie najważniejszym obszarem dla coachingu jest rozwój „twardych” badań nad skutecznością tej formy rozwoju osobistego (badania z obszarów neuropsychologicznych), prowadzenia wspólnych projektów badawczych z działami HR aby efektywnie, obiektywnie (standaryzacja skal, raportów) mierzyć zarówno progres pracowników jak i móc mierzyć ROI coachingu jak i propagowanie świadomego coachingu, czyli coachingu zgodnego z kodeksami etycznymi (czy to EMCC czy ICF) To były dwa dni ciężkiej i owocnej pracy nad warsztatem, technikami coachingowymi, procesem.[caption id="attachment_17470" align="alignnone" width="440"] Certyfikat Krzysztof Szumski[/caption]  Dziekuje za zaproszenie i do zobaczenia za rok...

Read More
Coaching managerski

01 Lip Business coaching. Jak zostać skutecznym managerem

Business coaching Aktualna sytuacja rynkowa zmienia się bardzo dynamicznie i stawia coraz to większe wyzwania przed managerami. Niezależnie od branży, ich główne zadania mają na celu sprawne zarządzanie zespołem, prowadzenie skutecznej komunikacji z klientem wewnętrznym oraz zewnętrznym. Dlatego celem zadaniowym nowoczesnego managera powinno być ciągłe tworzenie, doskonalenie i zarządzanie zespołem, który pod jego kierownictwem, będzie się szybko dostosowywał do aktualnych potrzeb firmy i rozumiał biznes. Efektem tej pracy jest skuteczne dostarczenie usługi lub produktu, co przekłada się na zysk.Aby móc realizować stawiane cele, nowoczesny (a raczej skuteczny) manager powinien:umieć połączyć wiedzę techniczną/specjalistyczną swoją i zespołu w aktualnym kontekście sytuacyjnym (uwzględniając fakty, niezależne czynniki zewnętrzne, które mają wpływ na wynik); dać narzędzia (umiejętności) i motywację do działania tak, aby zespół sprawnie i efektywnie mógł wykonać powierzone zadania; budować zgrany i doświadczony zespół specjalistów, z jak najszerszym zakresem kompetencji.  Jakie są kluczowe obszary kompetencji managerskich? Skuteczny manager oprócz kompetencji merytorycznych, powinien rozwijać kompetencje managerskie, przywódcze i społeczne – czyli kluczowe obszary odpowiedzialne za skuteczność działań. Z mojego doświadczenia w pracy z managerami podczas coachingu kompetencji managerskich ( business coaching ) wynika, że głównymi obszarami odpowiedzialnymi za skuteczne działanie są:  Poczucie własnej wartościŚwiadomość swoich umiejętności, zaufanie własnemu doświadczeniu oraz intuicja otwierają drogę do podejmowania ważnych i kluczowych decyzji. Poczucie własnej wartości jest kluczem do odwagi managerskiej, stawiania wyzwań sobie i zespołowi, dążeniu do realizacji celów, skutecznej i bezpośredniej komunikacji. Ciężko wyobrazić sobie managera, który jest liderem swojego zespołu, bez poczucia własnej wartości.  Umiejętności komunikacyjne, motywacyjne, asertywność, udzielanie feedbacku.Jasny, zrozumiały i precyzyjny komunikat to klucz do skutecznego porozumiewania się. Polecenie czy konstruktywny (!) feedback, skierowany do zespołu lub członka zespołu, wyrażony w sposób nieagresywny to najskuteczniejszy sposób w porozumiewaniu się i przekazywaniu uwag. Manager unika zakłóceń wynikających z nadinterpretacji, bądź złego odczytania przekazu. Jeżeli musi przekazać krytykę to nie dotyczy ona osoby tylko sposobów działania. Manager nie może jednak zapominać o wsparciu i udzieleniu wskazówek.  SamodyscyplinaJest to klucz do stawiania, a przede wszystkim do realizowania, średnio- i długofalowych celów dla siebie i zespołu. To motor napędowy samodoskonalenia się i rozwoju. Manager o wysokiej samodyscyplinie jest przewidywalny, poukładany, swoją postawą motywuje zespół. Samodyscyplina daje mu możliwość zarówno umiejętnego planowania, jak i ustalenia priorytetów dla pilnych i ważnych zadań.  Odporność na stresRaczej umiejętność radzenia sobie ze stresem. Zdolność działania i podejmowania trudnych decyzji pod presją czasu czy też otoczenia. Każdy manager powinien mieć własny, ekologiczny sposób świadomego rozładowywania stresu.  Zarządzanie emocjami i empatiaDobry i skuteczny manager rozumie problemy swoich pracowników, potrafi wychwycić we wczesnych etapach sytuacje konfliktowe i rozładować napięcia. Potrafi również motywować, ustalać optymalny zakres obowiązków oraz delegować zadania zgodnie z umiejętnościami i wartościami pracowników.  Mikrodoświadczenia Każdy z powyższych obszarów jest dla managera krytyczny pod względem skuteczności działania i zarządzania zespołem a tym samym efektywności prowadzonego biznesu. Zaburzony proces budowania prawidłowych wzorców (np. przez szybki awans, negatywne przeszłe obserwacje czy doświadczenia), błędne interpretowanie kompetencji przywódczych czy komunikacyjnych, prowadzi do zaburzeń działań managera, a tym samym zaburza proces budowania postawy skutecznego i efektywnego lidera.Na podstawie mojej pracy z kadrą managerską ( business coaching - coaching komepetencji managerskich) doszedłem do wniosku, że najskuteczniejszym sposobem, aby budować prawidłowe wzorce, a tym samym efektywnie podnieść skuteczność działań managera, jest metoda mikrodoświadczeń. Mikrodoświadczenia to małe elementy układanki, ćwiczenia czy zadania składające się w pełen proces rozwojowy w prowadzonym przeze mnie coachingu kompetencji managerskich. Na podstawie precyzyjnie dobranych i zindywidualizowanych zadań, manager podnosi swoje kompetencje poprzez przekraczanie wewnętrznych barier i oporów, zbieranie i analizowanie swojego doświadczenia, zwiększanie umiejętności oraz motywacji do dalszej pracy nad sobą.  Podsumowując Bycie skutecznym i nowoczesnym managerem to umiejętność połączenia kluczowych kompetencji managerskich, określenia prawidłowych i ekologicznych wzorców zachowań jak i schematów podejmowania trafnych i szybkich decyzji. Skuteczny manager to odwaga, świadomość swojej roli i poczucie sprawczości. W ten sposób manager może sprostać aktualnym jak i przyszłym wyzwaniom stawianym przez pracodawcę. PozdrawiamKrzysztof ...

Read More
Jak znaleźć coacha

15 Cze Jak znaleźć dobrego coacha ?

 Jak znaleźć dobrego coacha? Czym kierować się podczas jego wyboru? Na co zwrócić szczególną uwagę? Jeśli chociaż na jedno z tych pytań nie znacie odpowiedzi, przeczytajcie ten tekst.  Rynek usług coachingowych w Polsce rośnie w bardzo szybkim tempie. Coaching zadomowił się na dobre w biznesie (business coaching), przybywa coraz więcej chętnych na prywatne procesy coachingowe. Powoduje to, że stale rośnie liczba szkół i kursów, a tym samym i osób oferujących usługi coachingowe. To, że ktoś mówi o sobie coach – nie jest (i nigdy nie powinno być) wystarczającą rekomendacją. Zdarza się, że podpis “Coach” na wizytówce jest jedynie chwytem marketingowym, niepopartym żadnymi kursami, certyfikatami, czy doświadczeniem. Wystarczy poszperać trochę w Internecie, aby znaleźć osoby świadczące usługi doradztwa, szkoleń, warsztatów czy szeroko rozumianego wsparcia duchowego, które tytułują się coachami. Mam nadzieję, że po przeczytaniu tego wpisu bez problemu będziecie potrafili wybrać coacha, który jest rzetelny, profesjonalny i pomoże Wam w rozwoju osobistym.  Krok pierwszy Pierwszym krokiem powinno być określenie obszaru lub problemu, nad którym będziesz pracować, tak aby dokonać pierwszej selekcji coachów:- plany czy problemy życiowe, związki (dla singli czy dla par) – szukaj Life Coacha- ścieżka kariery, decyzje zawodowe - szukaj  Career Coacha/Coaching Kariery- zarzadzanie zespołem, kompetencje managerskie – Coaching Managerski- zarzadzanie firmą, własny biznes, przywództwo, leadership –szukaj Executive & Leadership Coachingu- coaching dla całego zespołu czy grupy – szukaj Coachingu Zespołowego/Grupowego  Krok drugi - sprawdź koniecznie Kiedy już wiesz, jaki typ coachingu Cię interesuje i w jakim segmencie pracuje Twój potencjalny coach, możesz zacząć według poniższych kryteriów: Kwalifikacje Sprawdź, czy coach przynależy do międzynarodowej organizacji np. ICF (International Coach Federation), EMCC (European Mentoring and Coaching Council) czy ICI (International Association of Coaching Institutes).  Jest to najrozsądniejsze rozwiązanie, ponieważ przynależność do powyższych organizacji oznacza solidne i rzetelne wykształcenie coachingowe. Dopytaj czy coach ma własnego mentora i superwizję. Doświadczenie Prawdziwym jest stwierdzenie, że coachem jest ten, kto „robi coaching” – w tym zawodzie praktycznie nie ma teoretyków, dlatego też bez skrępowania zapytaj się o liczbę przepracowanych godzin i poproś o referencje. W Business Coachingu referencje są pisemne; jeżeli chcesz pracować z Life Coachem, może on nie dysponować pisemnymi referencjami - poproś o telefon do  minimum 4 osób, z którymi pracował coachingowo, zadzwoń do nich i porozmawiaj. Kodeks Zaufanie to podstawa procesu – przy braku zaufania, nie osiągniesz zamierzonego celu. Zapytaj się coacha według jakiego Kodeksu Etycznego pracuje. Sprawdź później zapisy danego Kodeksu na temat zaufania, tajemnicy zawodowej, sposobu pracy, etc. Będziesz też wiedzieć, gdzie się zgłosić, kogo poinformować, z kim porozmawiać w razie nieetycznego działania coacha. Członkowie ICF pracują według tego Kodeksu  Krok trzeci -  warto sprawdzić  Aktywność w środowisku Bycie aktywnym w środowisku coachingowym oznacza uczęszczanie na konferencje, samorozwój, a także to, że coach jest pasjonatem, a nie jest to tylko jedna z kilku funkcji na wizytówce. Dodatkowym atutem będzie bycie prelegentem na konferencjach czy spotkaniach coachingowych. Świadczy to o dużej wiedzy, jak i o umiejętności jej przekazania. Punkt trudny do zweryfikowania, ale warto poszukać informacji na ten temat (www, blog, FB, LinkedIn, etc.).  Doświadczenie „przedcoachingowe” Ten element nie jest konieczny, natomiast warto się przyjrzeć, co wcześniej robił coach, aby dokonać optymalnego wyboru. Jeżeli szukasz osoby z którą chcesz pracować nad swoją karierą, ścieżką zawodową – dobrze, aby miała kompetencji wyniesione z działu HR, jeżeli ma to być Business Coaching i praca nad kompetencjami managerskimi – warto, aby wcześniej był managerem i wiedział o jak wygląda praca w biznesie czy korporacji; jeżeli Life Coaching – najlepiej szukać osoby o wykształceniu psychologicznym.  Krok czwarty - spotkanie Chemia Jak już znajdziesz dwóch, trzech coachów, którzy spełniają Twoje oczekiwania, spotkaj się z każdym z nich. Sprawdź, czy jest między Wami „chemia”. Zadaj sobie pytania: czy dobrze się czuje w obecności tej osoby? Czy wzbudza we mnie zaufanie? Czy będę w stanie się przed tą osoba otworzyć? Czy odpowiada mi jej temperament? Zastanów się, co podpowiada Tobie intuicja. Jeżeli potraktujesz powyższe kryteria jako kompas, to na pewno znajdziesz dobrego, rzetelnego i profesjonalnego coacha dla siebie. Poświęć na to chwilę, poszukaj, poczytaj. A to, że ktoś wyskakuje na pierwszej stronie googla możne oznaczać tylko tyle, że ma dobrze opanowane SEO. Pamiętaj, że coach szanuje prywatną przestrzeń osoby, z którą pracuje, ustala jasne i przejrzyste zasady współpracy. Jego sukcesem jest sukces klienta, a on sam trzyma się w cieniu. Coach nie podaje gotowych rozwiązań, nie obiecuje też tego, co nie jest możliwe do osiągnięcia. Praca z coachem nie jest zwykłą pogawędką, rozmową – to zarówno przygoda jak i ciężka praca, która owocuje osiąganiem Twoich celów. Życzę powodzenia! Krzysztof ...

Read More
Coaching

28 maja Określ swoje obszary aby skutecznie się rozwijać – ściąga

Czy umiesz określić jakie obszary powinieneś rozwijać?Czy wiesz JAK je możesz rozwijać tak aby budować solidne, ekologiczne i trwałe sposoby radzenia sobie w określonych sytuacjach?Postanowiłem przygotować dla Was taka mała ściągę, ściągę z przymrużeniem oka - ponieważ, każdy przypadek jest indywidualny a liczba i rodzaj pytań jest kilkukrotnie większa niż ta na grafice. Miłego testowania ;)(kliknij w obrazek - dopasuje sie do Twojego ekranu)...

Read More
Coaching

25 maja Coaching Week – czyli kolejna porcja wiedzy i doświadczeń za nami

Międzynarodowy Tydzień Coachingu w Warszawie, już za nami. Zapraszam Was na subiektywne podsumowanie Coaching Week ICF Coach Warszawa „Coaching Week” to coroczne święto profesjonalistów i pasjonatów coachingu, organizowane na całym świecie przez INTERNATIONAL COACH FEDERATION (ICF) Global z siedzibą w USA. ICF jest największą ogólnoświatową organizacjaą coachingową reprezentującą środowisko profesjonalnych coachów, zrzesza prawie 25 tysięcy coachów w ponad 100 krajach świata, jest organizacją non profit. Celem wydarzenia jest promowanie idei coachingu oraz poinformowanie opinii publicznej o wartości pracy z profesjonalnym coachem i płynących z niej korzyściach. W ramach obchodów Coaching Week ICF Coach Warszawa, każdy miał możliwość bezpośrednio doświadczyć coachingu w ramach prelekcji, warsztatów i sesji prowadzonych całkowicie pro bono przez coachów akredytowanych przez ICF Poland - organizatora polskiej edycji International Coaching Week.Podsumowując warszawską edycje można powiedzieć: było świetnie. 15 wykładów i warsztatów, 47 sesji coachingowych, dziesiątki narzędzi i to wszystko za darmo. Miałem przyjemność prowadzić warsztat jak i odbyć kilkanaście sesji coachingowych Tegoroczną edycje można podzielić na trzy główne bloki: Różne odmiany coachingu: Biznesowy - Coaching kompetencji managerskich ("Nowoczesny manager -Coaching&Mentoring" - projektowanie procesu rozwojowego w pracy z managerem), biznesowy - storytelling (Twoja historia, czyli moc storytellingu w dużym i małym biznesie). Sportowy (Szybciej, wyżej, mocniej - warsztaty coachingu sportowego). Budowaniu marki coacha (Jesteś Marką! Budowanie Marki Osobistej Coacha). Prowokatywny ("Przepraszam czy tu biją?” o myśleniu prowokatywnym w coachingu).Ogromny zasób narzędzi coachingowych: ARTCoaching - jedno narzędzie warsztat techniczny; Człowiek jest CUDEM - czyli jak wydobyć zasoby klienta integrując pracę z ciałem, umysłem, duchowością i emocjami w procesie coachingowym; Ucieleśnienie i Odzwierciedlenie w pracy Coacha - Coaching z wykorzystaniem Obrazu, Ruchu i Słowa; Wzorzec/adaptacja - jedno narzędzie - warsztat techniczny; Praca z dylematem - praktyczne techniki według Norman Benett; Kompetentni w pracy...

Read More
Coaching

19 maja Zapraszam Cię na mój wykład: Coaching kompetencji managerskich

Serdecznie zapraszam Was jutro (środa 20.05) do siedziby Norman Benett Group ul. Kremowa 7 w Warszawie - sala Inspiracja, na mój warsztat z okazji "Międzynarodowego Tygodnia Coachingu w Warszawie". Temat Coaching kompetencji managerskich: „Nowoczesny manager – Coaching & Mentoring”. Projektowanie procesu rozwojowego w pracy z managerem Po warsztacie będziemy mieli okazję spotkać się i porozmawiać – znajdziecie mnie w sali Czekoladowej między 15:00 – 17:00. Wstęp jest bezpłatny. Zapraszam!  Międzynarodowy Tydzień Coachingu  Coaching week - to coroczne święto profesjonalistów i pasjonatów coachingu, organizowane na całym świecie przez International Coach Federation (ICF) Global z siedzibą w USA. Jako największa ogólnoświatowa organizacja coachingowa reprezentująca środowisko profesjonalnych coachów, która dzisiaj zrzesza prawie 25 tysięcy coachów w ponad 100 krajach świata, jest organizacją non profit. Współtworzą ją osoby indywidualne prowadzące praktykę coachingową.Celem wydarzenia jest promowanie idei coachingu oraz poinformowanie opinii publicznej o wartości pracy z profesjonalnym coachem i płynących z niej korzyściach. W ramach obchodów Międzynarodowego Tygodnia Coachingu w Warszawie każdy będzie miał możliwość bezpośrednio doświadczyć coachingu w ramach prelekcji, warsztatów i sesji prowadzonych całkowicie pro bono przez coachów akredytowanych przez ICF Poland - organizatora polskiej edycji International Coaching Week. We środę, swoje prelekcje będą mieli również: Maciej Bennewicz, Dariusz Niedzieski, Katarzyna Mickiewicz-Burzawa, Zuzanna Mazurek, Kalina Grela. Innymi słowy: Oj będzie się działo!Na wszystkie prelekcje, wykłady, spotkania i sesje - wstęp jest bezpłatny.Serdecznie Was zapraszam Krzysztof...

Read More